Monday, June 1, 2009

penang (cuti tahun baru cina) 2nd part

kat tanjung bunga yang telah berubah wajah selepas tsunami..tanahnya ditambak di atas laut, then , dibuat kawasan perumahan...dahlah kena tsunami, tambak lagi laut tu...hishhh...berani betul ...kat padang kota baru....tgh melepak kat batu batuan menikmati pemandangan laut yang terbentang luas

kat padang kota baru..baru lepas makan char kuey teow ngan nasi kandar..hehehehehee...


dalam bilik hotel...ape aku tak puas hati ni, ade ke pintu bilik air pakai policarbonate je...memang la nampak bayang2 org yang dalam bilik air tu..hish....taubat duk kat hotel ni dh...



baru lepas turun dari feri..panas ooooo..masa ni tgh tunggu cousin aku datang...


ha..ni 2nd part plak...hehehhehhee..dh pandai main part2 plak aku ni...ye la, to guru ada...masa ni masih lagi kat penang. pagi after breakfast tu , aku ngan hubby bawaklah jafin ke pantai batu feringgi...saja je jalan amik angin kat pantai. actually aku pun dh lama tak pergi penang.last pergi masa tu baru lepas incident penang dilanggar tsunami. rumah makcik aku pun kena gak tapi alhamdullilah dia sekeluarga terselamat. tu je last aku pergi penang , tu pun sebab jenguk dia.
then , after pergi pantai , kitaorg singgah lah kat umah makcik aku tu .namanya aunti zainon, panggil aunti enon je. dia ni kakak kepada mak aku. ada lagi sorang adik beradik mak aku yang tinggal kat penang, abang kepada mak aku. tapi masa kitaorg ke penang ari tu dia pun takde umah , bercuti ke kelantan. so, umah aunti enon je lah yang ada. tghari tu dia masak nasi tomato..dia masak memang sedap...after that, kitaorg pegi ke padang kota plak...padang kota baru...dh banyak perubahan kat penang ni sebenarnya...tapi yang pasti char kuey teow padang kota tu yang tak boleh tahan...hubby aku makan pasembor...makanan kat penang oklah..rate pun tak berape tinggi sangat berbanding kat KL tu.
malam tu , pergi night market lagi. kat sini, barang - barang ngan souvenirnya murah..termasuklah dvd.hubby aku borong sampai dekat 20 dvd...ada yang kengkawannya pesan..ari kedua tu , kitaorg tidur kat umah akcik aku plak..aktiviti tak banyak pun cuma pergi ke pasar pagi kat stadium...ntah ape namanya pun aku lupa.. then, lepas makan lunch tengahari tu, kitaorg makan kat pantai batu ferinngi...apelagi, bertolak balik ke selangor la....perjalanan balik ni terasa macam cepat berbanding ngan masa nak pergi...pelik..pelik...

sampai kat rumah dalam pukul 7 petang...huih..penat giler...malam tu, kitaorg tapau je dari Kuchai's tomyam..aku dah tak larat nak masak.......and as for me...walaupun pecutian ni taklah rand but it's the sweetest memory that i have with my family..insyaallah , danial dh besar sikit , bleh la pergi lagi...mesti lagi fun sbb jafin dah adik...hehehehe..
k, till next time..bye...

No comments:

abang & adik

abang & adik
my two litlle heroes..

danial with papa

danial with papa

on a car riding to the moon...

on a car riding to the moon...

kat KENNY ROGER'S

kat KENNY ROGER'S

abang tgh pegang adik....

abang tgh pegang adik....
danial & jafin - dj

happy time

happy time
nanajoe family

DIANA & JOHAN

DIANA & JOHAN
the loving couple

1 week old....baru maa...

1 week old....baru maa...

kat jeti

kat jeti
persatuan nelayan tmn bukit kuchai...yoyo oo aje..

posing tak hengat

posing tak hengat

jafin 2nd besday kt secret recipes

jafin 2nd besday kt secret recipes
hepi besday sayang...

besday papa yg ke -29

besday papa yg ke -29
papa with jafin