Monday, June 1, 2009

penang (cuti tahun baru cina 2008) 1st part

termenung meamandang ciptaan Illahi..takut naik feri anak aku ni...hehehehe..gayat

say cheese...!!!


kereta yang diparking kat dlm feri..hehehehe


ni kat restoran the SHIP....kat belakang dapurnya...adaa mcm2 jenis hidupan laut...





in front of the SHIP..bergambar ajelah....












jafin takut kena air laut....hahahahah...sampai kakinya terbenam kat dlm pasir. pun aku buat bodoh jek...hehehehehe..sian anak mama..






atas feri with his beloved father....








dh takut..kenalah aku dukungnya....ditambah plak ngan angin bertiup sepoi2 bahasa....nyaman je terasa...aman dari kesibukan kota KUALA LUMPUR....





nak dijadikan citer, ni sebenarnya trip ke penang masa cuti tahun baru cina 2008. tahun lepas nyer citer lah ni..rasanya tak basi lagi kan. well, memandangkan masa tu jafin dh boleh jalan, aku pun tak preggy lagi , aku ngan hubby decide pergi ke penang. ye lah , tak yah lah nak berendik2 bawak stroller la, walker la...heheheheh...leh shopping ape yang patut...bonet letak beg baju je.
kitaorg bertolak ke penang, tak silap masa tu dua hari sebelum tahun baru cina, lebih kurang dlm kul 10 pagi. perjalanan plak tu megambil masa 3 hingga 4 jam. semasa dlm perjalanan tu, banyak gak lah berenti di perhentiannya...tu la,aku nak drive, hubby tak bagi..at least leh tukar
2 driver, takdelah penat sangat ye tak...then, masa sampai kat seberang prai, masyaallah , jalan punya lah jem...iye lah , kitaorg ingatkan masa tu jalan takdelah jem teruk mcm tu. dekat 3 jam tersangkut dlm jem , jafin plak dh merengek..tahu2 je lah budak kecik ....bukan leh keta stuck kat dlm jem, ada jelah kerenahnya...
kitaorg sampai betul2 kat pulau lebih kurang dlm kul 5 petang la.then, hubby aku dh malas nak singgah mana2..terus pegi ke hotel yang sepatutnya kitaorg check in.tu pun dapat bilik last minit, cousin aku yang tolong booking kan.hehehehehe..nasib baiklah ada dia. sampai je kat bilik hotel , terbungkang terus semua..kepenatan sesangat.aku pun apalagi, mengemas lah ape yang patut..mandikan jafin, susu kan dia, then baru dia boleh tido. lebih kurang , kul 8.00 mlm, baru kitaorg kuar cari makan...jalan 2 kat night market. aku nak naik beca , tapi memandangkan dh malam sangat, hasrat tu aku batalkan.esok ajelah naik beca....frust gile...
oklah..layan pics dulu..ada lagi..2nd part..TUNGGUUUUUU....!!!



No comments:

abang & adik

abang & adik
my two litlle heroes..

danial with papa

danial with papa

on a car riding to the moon...

on a car riding to the moon...

kat KENNY ROGER'S

kat KENNY ROGER'S

abang tgh pegang adik....

abang tgh pegang adik....
danial & jafin - dj

happy time

happy time
nanajoe family

DIANA & JOHAN

DIANA & JOHAN
the loving couple

1 week old....baru maa...

1 week old....baru maa...

kat jeti

kat jeti
persatuan nelayan tmn bukit kuchai...yoyo oo aje..

posing tak hengat

posing tak hengat

jafin 2nd besday kt secret recipes

jafin 2nd besday kt secret recipes
hepi besday sayang...

besday papa yg ke -29

besday papa yg ke -29
papa with jafin