Tuesday, August 18, 2009

Al-fatihah....





Ustaz Asri bersama Dr Fadillah Kamsah


Menatap wajah Allahyarham buat kali terakhir sebelum dibawa ke perkuburan


perjalanan terakhir Allahyarham....AL-FATIHAH..


Assalammualaikum...aku dapat berita ni kat facebook. on the 1st place, macam tak percaya, then, bila dh kuar kat Utusan Online, barulah aku tau, yg ini adalah benar. Ustaz Asri Ibrahim - satu nama yg cukup dikenali dlm kumpulan Rabbani, meninggal dunia pada jam 11.45 pagi , 13 Ogos 2009 bersamaan 22 Syaaban 1430 Hijrah. Ada 3 kumpulan nasyid yg selalu aku ikuti perkembangannya : Raihan, Rabbani & Hijjaz. Tapi yg paling aku minati Raihan & Rabbani lerr...

Sepanjang pengetahuan aku mengikuti perkembangan kumpulan Rabbani, lagu2 nasyid diaorg semuanya best2 belaka. tak bosan bila dengar selalu, lagipun lagu2nya berentak nasyid kotemporari. Dari penglihatan aku, ustaz asri seorang yg lemah lembut, peramah & sentiasa berjihad di jalan Allah.

Lagu2 Allahyarham & Rabbani banyak mengandungi maksud tersirat & tersurat yang mengajak umat manusia membuat kebaikan & berjihad di jalan Allah. Antara lagunya yg sememangnya bila aku dengar, aku akan menangis ialah lagu PERGI TAKKAN KEMBALI & MERAH DI UFUK TIMUR (duet bersama Amy Search). Sesungguhnya amat bermakna lagu2 buat diri aku (bg org lain tak taulah plak)...

Kepada keluarga Allahyarham - semoga tabah menempuh dugaan & takziah atas pemergian insan tersayang....

Kepada yg membaca n3 aku ni, rajin2 lah mensedekah al-fatihah pada yg telah pergi meninggalkan alam fana ini...AMIN..

No comments:

abang & adik

abang & adik
my two litlle heroes..

danial with papa

danial with papa

on a car riding to the moon...

on a car riding to the moon...

kat KENNY ROGER'S

kat KENNY ROGER'S

abang tgh pegang adik....

abang tgh pegang adik....
danial & jafin - dj

happy time

happy time
nanajoe family

DIANA & JOHAN

DIANA & JOHAN
the loving couple

1 week old....baru maa...

1 week old....baru maa...

kat jeti

kat jeti
persatuan nelayan tmn bukit kuchai...yoyo oo aje..

posing tak hengat

posing tak hengat

jafin 2nd besday kt secret recipes

jafin 2nd besday kt secret recipes
hepi besday sayang...

besday papa yg ke -29

besday papa yg ke -29
papa with jafin